Cockpit im J01? Im Erlkönig gab/gibt es irgendwie
kein Cockpit, also nicht so wie üblich
Quelle:
https://www.motoringfile.com/2…2024-electric-mini-hatch/
Cockpit im J01? Im Erlkönig gab/gibt es irgendwie
kein Cockpit, also nicht so wie üblich
Quelle:
https://www.motoringfile.com/2…2024-electric-mini-hatch/
MINI J01 Uncovered - all New 2024 Electric MINI Hatch Detail
Zitat2024 Electric MINI Hatch – Exterior Design Yes the all new 2024 electric MINI will actually be slightly smaller than the current F56 hatch. the easiest way to see this is in the size of the glass sunroof which had to be shrunk and not only vents upward. While the size change isn’t dramatic, there are some nuanced changes that will allow the car to shrink while maintaining the same interior volume. In our eyes, the proportions are right. That was our first thought as we started to open up these images. Even the belt-line to wheel ratio seems better judged than the current F56 generation of cars. Key to good proportions is the reduction of overhangs front and back. The new headlights are an evolution of the current design but appear smaller with bisecting horizontal bar that will like form the day time running lights. Expect all electric MINIs to come with LEDs front to back. The rear lights are sure to create debate. They’re still Union Jack derived designs (which is slightly obscured) but have become much more angular. The hatch itself has gotten much wider and likely more usable because of it. The face is clearly an evolution of the current design language but has been further refined and reduced. It would seem that Oliver Hielmer has been true to his word around functionally driven design. There are no faux vents or scoops here on the Cooper S model. 2024 Electric MINI Hatch – A Major Update In Technology & Design If you want an revolution, look inside where MINI has radically rethought the interior. The current design language is gone and replaced with a minimal look and feel that is breathtaking at first glance. The center screen appears to be a single piece of round glass that looks unlike anything we’ve ever seen outside of a MINI concept. Also Gone is the traditional gauge cluster and in its place a heads-up display. Also seen here for the first time is a hint at some of the new materials MINI has been talking about lately. The dash material is intriguing as is the strap to the right of the center display. As part of this new generation MINI is rethinking it’s approach to infotainment and vehicle connectivity. Recently MINI told us that the brand is “working up fresh ideas on the design of urban mobility in the future and the User Experience associated with the use of the display and control system of MINI makes a major contribution to the driving fun so typical of the brand.” Key to this is seamless integration with smartphones outside and inside of the car. Supporting this will be a new version of the MINI App which will morph into a community platform that not only deepens the relationship between driver and car but also connects MINI fans with each other. What that means remains to be seen.
Quelle / Bilder / Pictures:
Ich bin sehr gespannt, ob auch bei der MINI J01 Bestellung,
der/die Statuscode /s identisch zu den F5x MINIs sein werden
Anbei die Statuscodes aus einer vergangenen Bestellung,
zur Diskussion - wichtig ist Status 150, gleichbedeutend
mit dem Änderungsstop
Bitte erfragt den Statuscode (NL / Händler / Verkäufer)
und teilt die Informationen mit uns
Viel Spaß bei der Diskussion.
Gruß Oli
Noch ist es nicht so weit, aber in ein paar Monaten,
wird der Klick bestimmt zum Ziel führen...
https://www.mini.de/de_DE/home/mini-preislisten.html
Dort findet man aktuell und sicher auch zukünftig
alle Preislisten zum Download Freut Euch drauf.
LG Oli
Mini Cooper SE (J1) 2023 ausprobiert: Mit dem Flitzer durch schwedischen Schnee
"Mini legt bei der nächsten Modellgeneration einen ziemlich anspruchsvollen Stunt hin. Obwohl die vollelektrischen Varianten des britischen Flitzers und die mit einem Verbrennungsmotor unter der Haube weitgehend identisch aussehen, stehen sie auf zwei völlig unterschiedlichen Plattformen. Während die konventionell befeuerten Versionen auf einer BMW-Architektur basieren, sind Teile der BEV-Versionen (interner Code J1) das Resultat der Zusammenarbeit mit dem chinesischen Autobauer Great Wall. Allerdings ist es nicht so wie beim nächsten Smart, bei dem einer Geely-Plattform ein anderer Hut aufgesetzt wird. Im Grunde fungiert Great Wall wie Magna einst beim BMW X3 als Zulieferer, bei dem Komponenten des Antriebsstrangs wie die Batterie samt Elektromotor eingekauft werden und eine Produktion hochgezogen wird. Das wird den Kollegen von BMW nicht sonderlich gut schmecken, die all das ebenfalls im Sortiment haben. Da jedem Elektroauto ein genau kalkuliertes Geschäftsmodell zugrunde legt und der Mini Cooper SE auch in China seine Abnehmer finden soll, dürfte der Preis eine wichtige Rolle gespielt haben. Zumindest auf den Sonnenblenden des Prototypen sind chinesische Schriftzeichen zu sehen."
Weiter unter Quelle:
Auch interessant:
UK: Zuschuss für Umrüstung des Mini-Werks in Oxford?
09.02.2023 - 09:27
Es wird also spannend, ob der J01 (früher / später)
weiter aus China kommen wird - es könnte IMHO sein,
dass der asiatische Markt aus Shanghai / China bedient
wird und für USA und Europa ggf. hier Kapazitäten
geschaffen werden (?), ob Magna Graz, VDL nedcar in Born
oder sogar in Oxford direkt? Warten wir 2024-2026 ab
Mini Cooper SE (J1) 2023 ausprobiert: Mit dem Flitzer durch schwedischen Schnee
"Mini legt bei der nächsten Modellgeneration einen ziemlich anspruchsvollen Stunt hin. Obwohl die vollelektrischen Varianten des britischen Flitzers und die mit einem Verbrennungsmotor unter der Haube weitgehend identisch aussehen, stehen sie auf zwei völlig unterschiedlichen Plattformen. Während die konventionell befeuerten Versionen auf einer BMW-Architektur basieren, sind Teile der BEV-Versionen (interner Code J1) das Resultat der Zusammenarbeit mit dem chinesischen Autobauer Great Wall. Allerdings ist es nicht so wie beim nächsten Smart, bei dem einer Geely-Plattform ein anderer Hut aufgesetzt wird. Im Grunde fungiert Great Wall wie Magna einst beim BMW X3 als Zulieferer, bei dem Komponenten des Antriebsstrangs wie die Batterie samt Elektromotor eingekauft werden und eine Produktion hochgezogen wird. Das wird den Kollegen von BMW nicht sonderlich gut schmecken, die all das ebenfalls im Sortiment haben. Da jedem Elektroauto ein genau kalkuliertes Geschäftsmodell zugrunde legt und der Mini Cooper SE auch in China seine Abnehmer finden soll, dürfte der Preis eine wichtige Rolle gespielt haben. Zumindest auf den Sonnenblenden des Prototypen sind chinesische Schriftzeichen zu sehen."
Weiter unter Quelle:
Der Thread für (YouTube) Videos
Auszug aus:
According to the Autocar report, two variants of the new MINI will be available. The base variant will have a 40 kWh battery pack, and the top-end ‘S’ variant will have a ~50 kWh battery pack.
According to a report Express released on September 4, 2022, Dr. Thomas Becker, Vice President – Sustainability and Mobility Strategy, BMW Group, suggests that the company is not worried about the short range of MINI EVs. He says that many MINI customers reside in urban and suburban locations and don’t necessarily travel thousands of kilometers. They use their MINIs for commuting. Moreover, there’s a strong possibility that these customers already have a longe-range model as their primary vehicle for traveling distances.
Aspect\Specification | Base Variant | Top-end Variant |
Battery Pack Capacity | 40 kWh | Around 50 kWh |
Expected Range (unofficial, WLTP) | Around 185 miles | Almost 250 miles |
Power | Approx. 181 hp | Approx. 221 hp |
2024 MINI Electric expected specifications (Source: Autocar)
The 40 kWh battery pack may provide a range of around 185 miles, while the ~50 kWh battery pack will likely allow traveling up to almost 250 miles on a full charge. The EPA-est. range should be lesser, though. MINI might not offer the base variant stateside because of the low range. Both variants may have a single motor powering the front wheels, with the power output tuned around 181 hp for the base variant and around 221 hp for the top-end variant.
Quelle:
MINI Aceman: Elektro-Stadtflitzer mit 400 Kilometer Reichweite?
Wir diskutieren dort: