Beiträge von Chucky101

    Hier gab es gestern ein Update, Quelle:

    Auch interessant:

    UK: Zuschuss für Umrüstung des Mini-Werks in Oxford?

    09.02.2023 - 09:27



    https://www.electrive.net/2023…des-mini-werks-in-oxford/


    Auszug, Update 10.03.2023:

    BMW will laut einem britischen Medienbericht bis zu 600 Millionen Pfund in sein Mini-Werk bei Oxford investieren, um dieses für den Bau künftiger Elektromodelle vorzubereiten. Das berichtet die BBC ohne weitere Angaben von Quellen. Die britische Regierung habe BMW hierfür Subventionen im Wert von 75 Millionen Pfund angeboten. Wie viel BMW bei dieser Förderung noch selbst investieren würde, war bisher nicht bekannt – die Summe von umgerechnet 677 Millionen Euro ist seitens des Unternehmens aber auch nicht bestätigt.

    Infos zu Gesprächen zwischen BMW und der Regierung über Subventionen waren bereits Anfang Februar durchgesickert (siehe oben). Seinerzeit hatte „Sky News“ bereits die mögliche Fördersumme von bis zu 75 Millionen Pfund aus dem „Automotive Transformation Fund“ des britischen Wirtschafts-, Energie- und Industrieministeriums genannt.

    Zudem verhandelt laut der BBC der indische Autobauer Tata Motors mit der britischen Regierung über ein Finanzierungspaket für eine mögliche Batteriezellen-Fabrik.

    Wir diskutieren dort…


    Wir diskutieren dort…


    ELECTRIC MINI PRODUCTION COULD CONTINUE IN OXFORD

    AFTER £500M INVESTMENT AND £75M TAXPAYER CONTRIBUTION.
    Also to be made in China


    Electric Mini production could continue in Oxford after £500m investment and £75m taxpayer contribution
    BMW is expected to announce a £500 million investment that will secure production of next-generation electric Minis at the company’s Plant Oxford manufacturing…
    www.driving.co.uk

    Neuigkeiten …


    Oxford to build new Mini Electric from 2023


    The new-generation Mini Electric will be built in the UK after all, CAR magazine can exclusively reveal. An announcement is imminent, with BMW executives believed to be meeting this week to rubber-stamp the decision.


    The Plant Oxford factory will switch over to build the new three- and five-door Mini hatches this year. The three-door will be available as a pure electric model, or with 1.5-litre three-cylinder or 2.0-litre four-pot petrol engines.


    (…)


    But didn’t BMW say Plant Oxford would lose the Mini Electric?

    Mini boss Stefanie Wurst (below, with new Countryman) said last autumn that while the next Mini Cabriolet would return to Oxford (it’s currently assembled in the Netherlands), the next wave of electric cars were set to be built in China.


    That’s certainly true: BMW has established a joint-venture with Great Wall Motors (GWM) called Spotlight Automotive, and production of the Aceman crossover is confirmed for the Jiangsu factory.

    However a source told CAR that with Mini’s volume target rising from 293,000 to 500,000 annual sales by 2030, and with Mini pledging to be all-electric by the end of that year, it would need more electric factories.

    Other plants in the BMW network were invited to make a case for investment, and Plant Oxford made the winning argument.


    An electric Mini is good news for UK manufacturing

    It’s great news for UK plc, with tooling being installed to build models underpinned by the new A0 architecture shared with Great Wall: the new Ora Funky Cat is based on this components set.

    The all-new electric Mini Cabriolet, which goes into production in 2025, will also be offered as a zero emissions model.


    (… weiter unter Quelle, siehe unten …)


    Quelle:

    Oxford to build new Mini Electric from 2023
    Everything you need to know about Mini's electric plans: upcoming EVs, future product strategy and why the battery-powered Minis will be built in Oxford
    www.carmagazine.co.uk

    Auszug aus…

    Neuer Elektro-MINI: Ab 2024 mit 215 PS & 385 km E-Reichweite


    „Der Marktstart des neuen elektrischen MINI Cooper ist laut AutoCar für den Mai 2024 geplant, wenige Wochen später folgen ab Juli die Verbrenner-Varianten. Im Vergleich zur aktuellen Generation sollen alle neuen MINI Cooper 2024 trotz einer weitgehend unveränderten Länge von 3,80 Meter von einer breiteren Spur, einem kürzeren Front-Überhang, längerem Radstand und größeren Rädern profitieren.“


    Quelle:

    Neuer Elektro-MINI: Ab 2024 mit 215 PS & 385 km E-Reichweite
    Der neue MINI Cooper SE startet 2024 mit erheblich verbesserten Eckdaten. Wie die britische AutoCar berichtet, geht der Elektro-MINI mit 215 PS und einer
    www.bimmertoday.de